sobota, 3 stycznia 2015

Miniaturka 2 ,,Patrzyłeś"



        Patrzyłeś się w moją stronę, niekoniecznie na mnie. Miałeś posiniaczone nadgarstki, bladą skórę, potargane i sklejone włosy, pęknięte usta oraz mocno skaleczone ręce. Nie ruszałeś się z bezpiecznego łóżka, otoczony pielęgniarkami w białych strojach. Oddychałeś niespokojnie, pokaszlując cicho tłumiłeś w sobie bezradność. Nienawidziłeś stanu, w którym się znalazłeś, nie mogłeś go znieść. Czułeś się gorzej niż podczas wielu godzin tortur. Nie mogłeś się ruszyć. Ty - silny, rosły mężczyzna, obiekt westchnień wielu pań, człowiek o anielskiej urodzie - nie miałeś wpływ na nic, co cię otaczało. Byłeś skazany na wiedzę starych lekarzy, wierność przyjaciół i łaskę Boga. Twoje oczy wyrażały smutek, tęsknotę, rozpacz, słabość. Stalowo-niebieskie tęczówki zwróciły się w kierunku wchodzącej do pokoju kobiety. To była twoja matka. Nie poznałeś jej, tak samo jak nie poznałeś mnie. Obojętnym wzorkiem objąłeś jej postać, a po jej policzkach płynęły łzy. Spojrzała na mnie nic nie mówiąc. Ty także. Twoje oczy nie wyrażały niczego. Miłość, którą kiedyś kryły - zniknęła, troska, która radośnie się w nich tliła - przepadła, dobroć, którą chłonęłam - ustąpiła miejsca cierpieniu. Ponownie rzuciłeś okiem na okno, jakbyś chciał uciec i zaznać wolności. Nie mogłeś tego powiedzieć, ponieważ brakowało ci sił, jednak wszystko można było wyczytać w twoim nieprzeniknionym, tajemniczym spojrzeniu. Tego dnia, aż do mojego wyjścia, nie oderwałeś wzroku od widoków zza okna.
         Marzyłeś o lepszym jutrze. Niejednokrotnie przyglądałam się tobie, gdy to robiłeś. Swój wzrok utkwiłeś w idealnej bieli sufitu i przez wiele godzin patrzyłeś na nią, gdyby była najciekawszą rzeczą na świecie albo najnudniejszą w całym wszechświecie. Podnosiłeś jeden, może dwa palce i wskazywałeś na szklankę wody, na kwiaty w wazonie albo na drzwi. Chciałeś mnie wyuczyć swoich myśli, pragnień i chęci krótkimi ruchami palców. Spokojnie obserwowałeś każdy mój ruch, piegi na moim nosie, gdy przybliżałam twarz do twojej twarzy, nierówności mojej spódnicy. Pożerałeś wzrokiem wszystko, jakby tylko to ci w życiu pozostało. Marna namiastka przeżywania. Kiedy odchodziłam spoglądałeś na mnie z wyrzutem. Wiedziałeś, że po raz kolejny przysiądę na ławce przed twoją salą i zacznę cicho szlochać, gdy ty będziesz się temu przysłuchiwał nie wiedząc jak powinieneś zareagować.
        Słyszałeś moje głośne rozmowy z lekarzem, histeryczny płacz swojej matki, okrzyki radości z sali obok, brzdęk talerzy o stolik, skrzypienie łóżka i chichoty pielęgniarek. Wszystko to słyszałeś. Nie pozostało ci nic więcej niż bezmyślnie przyglądanie się i nasłuchiwanie. Stałeś się wścibski, niegrzeczny. Będąc przykutym do łóżka wiedziałeś, co dzieje się w całym szpitalu. Ludzkie szczęście i dramaty stały się dla ciebie jedyną rozrywką, jedyną przyjaciółką, jedyną miłością i jedyną rodziną. Nie pamiętałeś przecież nikogo i niczego.  
        Tworzyłeś od nowa swoje życie, które w rzeczywistości było tylko zlepkiem bezczynnych dni, tygodni i miesięcy. Mierzyłeś je zdarzeniami - przyjściem pielęgniarki z porannymi lekami, badaniami, posiłkami, wizytami obcych dla ciebie osób, kolejnym przyjściem pielęgniarki. To była twoja rutyna, twoje poukładane istnienie. Tylko to ci pozostało, tylko to miałeś. Ja nawet nie próbowałam w to ingerować. Wiedziałam, że nie mam na to wpływu, byłam dla ciebie dalsza od sióstr, które codziennie zmieniały ci opatrunki i dawały potrzebne do funkcjonowania zastrzyki. Pamiętałeś mnie tylko z wizyt. Pamiętałeś moje zachowanie, oschłe powitania, zmęczone spojrzenie utkwione w podłogę, smutne pożegnania. Wyłącznie lekarze byli dla ciebie bardziej obcy ode mnie. Choć kiedyś byłam najbliższa, najcenniejsza, najdroższa, najukochańsza...
        Jęczałeś przez sen dziwne imiona, niezrozumiałe słowa i ,,nie''. Wszystko to było pamiątką po torturach, którymi cię obdarowano. Zawsze budziłeś się po tym cały spocony i wystraszony. Spoglądałeś wtedy po pokoju upewniając się, że jesteś sam, ale z braku sił nawet nie podnosiłeś głowy z poduszki, nie mówiąc już o zaciskaniu pięści na pościeli, co miałeś w zwyczaju. Patrzyłeś tępo gdziekolwiek byleby myślami oderwać się od koszmaru. Nerwowo poruszałeś palcami, oddychałeś z trudem i czasami kopałeś kołdrę. Często ściskałeś szczękę na tyle ile wystarczało ci sił. Czasami obracałeś się w łóżku, jednak zazwyczaj tkwiłeś bezczynnie bijąc się z natrętnymi myślami. 
       Przypominałeś sobie każdy szczegół, etapami wskrzeszałeś w sobie odległe wspomnienia, stopniowo zacząłeś rozpoznawać bliskich - matkę, przyjaciół, mnie. Coraz częściej reagowałeś uśmiechem na wizyty. Próbowałeś wypowiadać nasze imiona i opowiadać o swoim dniu, jednak nic nie wydobywało się z twoich ust - tylko twoje wargi nieznacznie się poruszały. Z żalem wysłuchiwałeś naszych słów, a kiedy wychodziliśmy i ponownie cię zostawialiśmy oddychałeś ciężej i jakby trudniej. Było dla ciebie wielkim wysiłkiem dotrzymać nam tempa. Byłeś zdecydowanie za słaby, ale twój upór nie dawał za wygraną. Z każdą wizytą dawałeś z siebie więcej, i więcej, aż...
        Umarłeś. Zostawiłeś mnie samą. Odszedłeś w nocy spokojnie przypatrując się niebu. Trzymałeś mnie za rękę. Kiedy zacząłeś odpływać szeptałam ci słowa pełne miłości. Zignorowałeś je, patrzyłeś nadal w kierunku gwiazd i żadna siła nie mogła cię od tego oderwać. W ostatnich sekundach swojego życia spojrzałeś w moją twarz i powiedziałeś ,,Kocham cię'' - swoje pierwsze i ostatnie słowa, a ja zaszlochałam głośno wpatrzona w stalowo-niebieskie tęczówki, które powoli stawały się nieobecne, aż całkowicie zniknął w nich blask życia.

~✿✿✿~
I jestem! Ciekawe czy ktoś z Was mnie jeszcze pamięta... Wiele się zmieniło w moim życiu i te zawirowania sprawiły, że nie mogłam pisać, ale... jestem! Uznałam, że powinnam skończyć to co zaczęłam. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze zerknie na mojego bloga i będzie wchodził częściej :) Zaległości u Was mam paskudne, potworne i chyba zasługuje na linczowanie! Mogę tylko prosić o wybaczenie i przepraszać za tę miniaturkę, która powinna być radośniejsza, bardziej pozytywna. Odnajdźcie w niej inspirację. Pozdrawiam ciepło!
PS. Zmieniłam szablon - ot trochę odświeżenia :)

20 komentarzy:

  1. Pierwsza! Muszę przyznać, że zaskoczyłaś mnie tą miniaturką. Czytam, czytam, wkręcając się w każde napisane przez Ciebie słowo i nagle "umarłeś". Kubek zatrzymał się w połowie drogi, a ja wpatrywałam się w to słowo jak głupia. Jeszcze raz przeleciałam wzrokiem po wcześniejszych wersach i znowu "umarłeś". Krótka miniaturka, która wyzwoliła we mnie tak wiele uczuć. Jestem zadowolona, że wróciłaś, bo jeśli wróciłaś z takim czymś jak ta miniaturka to ja już nie mogę się doczekać kolejnego rozdziału. Padam na kolana i bije pokłony! Genialna praca :) Życzę dużo weny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bo ogólnie zawsze jak siadam coś czytać to pije herbatę- takie sprostowanie :)

      Usuń
    2. Dziękuje za komentarz. Cieszę się, że się spodobało. Chciałam wrócić z czymś małym, ale zapadającym w pamięci :)

      Usuń
  2. Miniaturka jest bardzo dobra :)
    Przyjemnie się ja czyta.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię tego typu miniaturek, jednak Twoja Arisuyo naprawdę mnie urzekła. Jest ona subtelna, delikatna, emocjonalna, piękna.
    Gratuluję takiego powrotu, mam nadzieję, że już stałego :)
    Jako, że dawno Cię nie było z przyjemnością zapraszam Cię na kilka rozdziałów mojego opowiadania o Dramione. Powiedziałam sobie, że muszę wziąć się w garść i robić więcej dla siebie, w tym pisać.
    Czekam na rozdział i życzę Ci weny!
    Layls
    dramione-teatr-uczuc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za taki miły komentarz, bardzo się cieszę. Byłam już u Ciebie i nadrobiłam swoje zaległości ;3

      Usuń
  4. Och, kobitko, rzeczywiście dawno Cię tu nie było, ale to nic, bo po tak pięknej miniaturce idzie wszystko wybaczyć! :) Kurde, liczyłam już na happy end po mimo wszystkich "byłeś", ale... to wcale nie znaczy, że się rozczarowałam, a nawet wręcz przeciwnie z innym zakończeniem ta miniaturka nie była by taka piękna. Pozdrowionka!

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    Promise

    Ps: mnie też sporo nie było, ale wróciłam, więc zapraszam:
    pragnienia-naszego-serca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku. Pozdrawiam :D

      Usuń
  5. Bedziesz kontynuować opowiadanie?? Prosze jest świetne! Uwielbiam je od początku. Odpowiedz prosze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło, że pytasz. Oczywiście, dzisiaj mam zamiar je przepisywać na kompa, więc w weekend powinien być już 7 rozdział :) Pozdrawiam ciepło~

      Usuń
  6. Miniaturka dość przygnębiająca, ale na swój sposób piękna. Bardzo podobały mi się wszystkie opisy, jak i sam pomysł, nawet jeśli zrobiło i się naprawdę smutno po przeczytaniu.
    http://dramione-demons-of-the-past.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow. Nie wiem, co miałabym napisać. Ta miniaturka jest naprawdę bardzo emocjonalna. Cudowna. Subtelnie przepełniona smutkiem, cierpieniem. Gdy przeczytałam ostatni akapit, popłakałam się, do tego smutna piosenka, w której słuchania jestem trakcie spotęgowała te emocje i kilka samotnych łez potoczyło się po moich policzkach. Gratuluję. Dawno nie płakałam czytając cokolwiek. Jestem oczarowana. Jedno słowo może wyrazić jaka jest ta miniaturka - piękna.
    Pozdrawiam
    Charlotte Petrova

    -------------------------
    dramione-wymiana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj!
    Miniaturka jest bardzo piękna. Uczucia, które z niej kipią są wprost niesamowite. W cudowny sposób ją napisałaś :)
    Ann

    OdpowiedzUsuń
  9. Krótka, pełna emocji - piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, co za cudo! powiem ci, że bardzo podoba mi się główne opowiadanie, ale jednak najbardziej w twoim wykonaniu podobają mi się miniaturki! Co jest dziwne, bo zazwyczaj za nimi nie przepadam :D ta jest piękna, bardzo przejmująca, uniwersalna i subtelna. Oddałaś mnóstwo emocji tym krótkim tekstem. Oczywiście ja się rozpłakałam, ale ja płaczę na wszystkim xd

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem krótko.
    Popłakałam się
    luna-forever-dramione.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem krótko.
    Popłakałam się
    luna-forever-dramione.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz gorąco dziękuję ♥

Mia Land of Grafic